ප්‍රතිවිරෝධී නායකත්වයේ සංකේතය හෙවත් විළාසිතා කලාවේ සෙලෙන්ස්කිකරණය

Share post:

රුසියාව විසින් යුක්රේනය ආක්‍රමණය කල 2022 පෙබරාවාරි 24 වන දින, භූගත බංකරයක දින කිහිපයක් සැඟවී සිටින ජනාධිපති වොල්ඩිමියර් සෙලෙන්ස්කි, නැවත මහජනතාව අතරට එන්නේ එතෙක් හැඳි සම්ප්‍රදායික හැඳුමෙන් නොවේය. සැහැල්ලු මිලිටරි ඇඳුමක් හැඳ මිනිසුන් අතරට ආ ඔහුගේ පෙනුම සාමාන්‍ය ලෝක නායකයන් හඳින ඇඳුමෙන් වෙනස්ව කැපී පෙනුනේය. ඔහුගේ එම ඇඳුම අත්⁣තනෝමතික හුදකලා තේරීමක් නොවීය.
එය හිතාමතා සහ සංකේතාත්මක ක්‍රියාවක් වන රාජ්‍යයේ ස්වයං අරක්ෂාව පෙරමුණට ඒම සඳහා තම හමුදාවටත් සිවිල් ජනයාටත් ආරධනා කරන සංකේතාත්මක හැඟවීමකි සමග එය යුධ කාලීන නායකයෙකු ලෙස ඔහුගේ භූමිකාව මූර්තිමත් කරයි. මගේ මෙම කෙටි සටහන, සෙලෙන්ස්කිගේ ඇඳුම් ඔහුගේ නායකත්ව ප්‍රතිරූපය ශක්තිමත් කරන ආකාරය, ඔහුගේ පණිවිඩකරණය සමඟ සමපාත වන ආකාරය සහ යුක්රේනයේ අරගලය පිළිබඳ ප්‍රබල දෘශ්‍ය මතක් කිරීමක් ලෙස සේවය කරන ආකාරය ගවේෂණය කිරීමට උත්සාහ කරනු ඇත.

යුද්ධයට පෙර, සෙලෙන්ස්කි බොහෝ විට විධිමත් ව්‍යාපාරික ඇඳුමෙන් දක්නට ලැබුණු අතර, එය සාමාන්‍ය රාජ්‍ය නායකයෙකු ලෙස ඔහුගේ භූමිකාව පිළිබිඹු කරයි. කෙසේ වෙතත්, රුසියානු ආක්‍රමණයත් සමඟ, ඔහුගේ ඇඳුම් ඔලිව්-කොළ ටී-ෂර්ට්, ජැකට් සහ කලිසම් වලට මාරු වූ අතර එය සොල්දාදුවෙකුගේ නිල ඇඳුමට සමාන වේ. මෙම වෙනස සාමකාමී ජනාධිපතිවරයෙකුගේ සිට අර්බුදයකදී තම ජාතිය ක්‍රියාකාරීව මෙහෙයවන අණ දෙන නිලධාරියෙකු දක්වා ඔහුගේ පරිවර්තනය පිළිබිඹු කරයි. ඔහුගේ ඇඳුම දැන් යුක්රේන හමුදා සහ යුද්ධයේ දුෂ්කරතා විඳදරාගන්නා සිවිල් වැසියන් සමඟ සහයෝගීතාවය සංකේතවත් කරයි.

මෙම දෘශ්‍ය අනන්‍යතාවය ඔහුව අනෙකුත් ගෝලීය නායකයින්ගෙන් වෙන් කරයි. ඔහුගේ සගයන් රාජ්‍ය තාන්ත්‍රික රැස්වීම් වලදී සකස් කරන ලද ඇඳුම් වලින් පෙනී සිටියද, සෙලෙන්ස්කිගේ හමුදා විලාසිතාවේ ඇඳුම් හදිසිතාවයේ සහ ප්‍රායෝගික නායකත්වයේ ප්‍රතිරූපයක් ප්‍රක්ෂේපණය කරයි. යුක්රේනය සැනසිල්ලේ හෝ සාමාන්‍ය තත්වයක නොසිටින නමුත් එහි පැවැත්ම සඳහා සටන් කරන බව එය තියුණු මතක් කිරීමකි.

වාචික නොවන සන්නිවේදන ආකාරයක් ලෙස ඇඳුම් පැළඳුම්, මහජන සංජානනය හැඩගැස්වීමේ දී තීරණාත්මක කාර්යභාරයක් ඉටු කරයි. සෙලෙන්ස්කිගේ හමුදා විලාසිතාවේ ඇඳුම තෝරා ගැනීම යුක්රේනයේ ප්‍රතිරෝධය සඳහා ඔහුගේ කැපවීම අවධාරණය කරන අතර අරගලයට ගැඹුරින් සම්බන්ධ වූ නායකයෙකු ලෙස ඔහුව ස්ථානගත කරයි. සොල්දාදුවෙකු ලෙස ඇඳුම් ඇඳීමෙන්, ඔහු පෙරමුණු වල කරන කැපකිරීම්වලට වඩා ඉහළින් නොසිටින බවත්, ඒ වෙනුවට ජාතිය ආරක්ෂා කිරීමේ සාමූහික උත්සාහයේ කොටසක් බවත් ඔහු ප්‍රකාශ කරයි.

මෙම සාම්ප්‍රදායික උපාය මාර්ගය ඔහුගේ කථා සමඟ බාධාවකින් තොරව පෙළ ගැසෙන අතර ඒවා බොහෝ විට ඔරොත්තු දීමේ හැකියාව, එකමුතුකම සහ අධිෂ්ඨානය යන තේමාවන්ගෙන් පිරී ඇත. ඔහුගේ වචන සහ පෙනුම අතර අනුකූලතාව ඔහුගේ නායකත්වයේ විශ්වසනීයත්වය වැඩි දියුණු කරන අතර යුක්රේන පුරවැසියන් සහ ජාත්‍යන්තර ප්‍රේක්ෂකයින් යන දෙදෙනා සමඟම ඔහුගේ සම්බන්ධතාවය ශක්තිමත් කරයි.

එසේම, සෙලෙන්ස්කිගේ ඇඳුම ඔහුගේ රාජ්‍ය තාන්ත්‍රික කටයුතුවලදී උපක්‍රමික මෙවලමක් ද වේ. ලෝක නායකයින් හමුවීමේදී, ඔහුගේ හමුදා විලාසිතාවේ ඇඳුම් යුක්රේනයේ අඛණ්ඩ යුද්ධය පිළිබඳ දෘශ්‍ය මතක් කිරීමක් ලෙස ක්‍රියා කරයි. එය තත්වයේ බරපතලකම පෙරමුණේ තබා ගනිමින්, යුක්රේනයේ අරගලය ගෝලීය වේදිකාවේ ප්‍රමුඛතාවයක් ලෙස පවතින බව සහතික කරයි. මූල්‍ය ආධාර සහ හමුදා ආධාර ඇතුළුව ජාත්‍යන්තර සහයෝගය ලබා ගැනීම සඳහා මෙම ප්‍රවේශය උපකාරී වී ඇත.

යුද කාලීන නායකත්වයේ සංකේතයක් ලෙස සෙලෙන්ස්කිගේ ඇඳුම් භාවිතය ඓතිහාසික පූර්වාදර්ශ ඇත. දෙවන ලෝක යුද්ධ සමයේදී වින්ස්ටන් චර්චිල් සහ කියුබානු විප්ලවය අතරතුර ෆිදෙල් කැස්ත්‍රෝ වැනි නායකයින් ද ගැටුම් කාලවලදී ඔවුන්ගේ භූමිකාවන් පිළිබිඹු කරන ඇඳුම් භාවිතා කළහ. චර්චිල්ගේ උපයෝගීතා සමස්තයන් සහ කැස්ත්‍රෝගේ තෙහෙට්ටුව ප්‍රායෝගික පමණක් නොව සංකේතාත්මක වූ අතර සටනට සහ ඔවුන්ගේ ජනතාවට ඔවුන්ගේ සම්බන්ධතාවය ශක්තිමත් කළේය. ඒ හා සමානව, සෙලෙන්ස්කිගේ හමුදා විලාසිතාවේ ඇඳුම් ආයිත්තම් කට්ටලය ඔහුව යුක්රේනයේ අරගලයට සහ ඉතිහාසයට සම්බන්ධ කරන අතර, දෘශ්‍ය සංකේතවාදයේ බලය තේරුම් ගත් යුද කාලීන නායකයින්ගේ පුළුල් සම්ප්‍රදායක් තුළ ඔහුව තබයි.
සෙලෙන්ස්කිගේ ඇඳුම ඔහුගේ නායකත්ව විලාසයේ පිළිබිඹුවක් ලෙස මාධ්‍ය සහ මහජනතාව පුළුල් ලෙස පිළිගෙන ඇත. ඔහුගේ ඇඳුම් හරහා ශක්තිය සහ අධිෂ්ඨානය ප්‍රක්ෂේපණය කිරීමේ ඔහුගේ හැකියාව ගැන විචාරකයින් ඔහුට ප්‍රශංසා කර ඇත. ඔහුගේ පෙනුම පුරවැසියන් සමඟ ද අනුගත වී ඇති අතර, ඔවුන්ගෙන් බොහෝ දෙනෙක් ඔහුව යුක්රේනයේ ඔරොත්තු දීමේ හැකියාවේ සංකේතයක් ලෙස ද දකිති. ජාතික චිත්ත ධෛර්යය ශක්තිමත් කිරීමේදී සහ ඔහුගේ නායකත්වය කෙරෙහි විශ්වාසය ඇති කිරීමේදී ඔහුගේ ප්‍රතිරූපයේ කාර්යභාරය සමීක්ෂණ සහ මත කොටස් බොහෝ විට ඉස්මතු කරයි.
විධිමත් ඇඳුම් සාමාන්‍ය දෙයක් වන ජාත්‍යන්තර රාජ්‍ය තාන්ත්‍රික ක්ෂේත්‍රය තුළ, සෙලෙන්ස්කිගේ මිලිටරි විලාසිතාවේ ඇඳුම් නිර්භීත ප්‍රකාශයකි. එය හදිසි බව සංඥා කරන අතර ගැටුමේ කොටස් අවධාරණය කරයි. යුද කාලීන නායකයෙකු ලෙස තමාව ඉදිරිපත් කිරීමෙන්, සෙලෙන්ස්කි ද්‍රව්‍යමය සහයෝගය ඉල්ලා සිටිනවා පමණක් නොව, ගෝලීය ප්‍රජාවෙන් සදාචාරාත්මක හා දේශපාලනික පිටුබලය ලබා ගැනීමට ද උත්සාහ කරයි.

ජනාධිපති වොලොඩිමියර් සෙලෙන්ස්කිගේ යුද කාලීන ඇඳුම් තෝරා ගැනීම පුද්ගලික මනාපයකට වඩා බොහෝ සෙයින් වැඩි ය; එය ජාතික අර්බුදයක කාලයකදී නායකයෙකු ලෙස ඔහුගේ භූමිකාව ශක්තිමත් කරන උපායමාර්ගික සහ සංකේතාත්මක ක්‍රියාවකි. ඔහුගේ ඔලිව්-කොළ පැහැති ඇඳුම ඔහුගේ ජනතාව සමඟ සහයෝගීතාවය මූර්තිමත් කරයි, යුක්රේනයේ අරගලයේ බරපතලකම අවධාරණය කරයි, සහ ජාත්‍යන්තර සහයෝගය ලබා ගැනීමේ ප්‍රබල මෙවලමක් ලෙස සේවය කරයි. ඔහුගේ දෘශ්‍ය අනන්‍යතාවය ඔහුගේ පණිවිඩකරණය සමඟ පෙළගස්වා ගැනීමෙන්, සෙලෙන්ස්කි ඔහුගේ ජනාධිපති ධුරයේ නිර්වචන ලක්ෂණයක් ලෙස මතකයේ රැඳෙන ඔරොත්තු දීමේ හැකියාව සහ නායකත්වය පිළිබඳ බලගතු ආඛ්‍යානයක් නිර්මාණය කර ඇත.

අනුරුද්ධ ලොකුහපුආරච්චි

Related articles

අතුල අයියා(රාවයේ වික්ටර්) යුගයකි, යුග නිර්මාපකයෙකි

අතුල අයියා, රාවයේ වික්ටර් අයිවන්, 71 අරගලයේ පොඩි අතුල නික්මගිය පුවත ලැබෙන විට මා සිටියේ කෑගල්ලේ සිට කුමාරි...

අත්අඩංගුවට ගැනීමෙන් වැළකීම හැමෝටම තියෙන අයිතියක් ද?

හිටපු ජනාධිපති ගෝඨාභය රාජපක්ෂ තමන් ව අත්අඩංගුවට ගැනීමෙන් වළක්වන ලෙස කළ ඉල්ලීමකට අධිකරණයෙන් අවසරය ලැබිණි. හිටපු ඇමැති, වර්තමාන...

හියුමන් රයිට්ස් වොච් පිටු 546ක වාර්තාවෙන් අනුරගේ පොරොන්දුවක් ගැනත් මතක් කරයි !

ශ්‍රී ලංකාව අර්බුදවලට ඇද දැමූ දිගුකාලීන මානව හිමිකම් ගැටලු විසඳීමට 2024 සැප්තැම්බර් 23 වැනි දින බලයට පත් වූ...

තරුණ ඡායාරූප මාධ්‍යවේදියෙකුගේ Online Portfolio පිළිබඳ විවේචනාත්මක විශ්ලේෂණයක්

මට තවමත් මුන නොගැසුනු තරුණ ඡායාරූප මාධ්‍යවේදියෙක් වන තිළිණ කළුතොට විසින්, විවේචනාත්මක විශ්ලේශණයක් සඳහා ඔහුගේ Online work portfolio...