සුපුරුදු නොවන ආඛ්‍යාන රටාවකින් පාඨකයා වෙත ඉදිරිපත් කරන ‘කැමෙලියා’

Share post:

ධනය සහ බලය පසුපස හඹායන පුද්ගලයන්ට ඒවා සපුරා ගැනීමේදී ඒ සඳහා මිලක් ගෙවීමට සිදුවීම අනිවාර්යයකි. බොහෝවිට එවන් අවස්ථාවලදී ඔවුන්ට කැප කිරීමට සිදුවන්නේ සිය පෞද්ගලික ජීවිතයේ සතුට නැතහොත් සමීපතමයන් සමඟ පවත්නා සබඳතා ජාලයයි. විරාජිනී තෙන්නකෝන්ගේ අලුත්ම නවකතාව වන කැමෙලියා මෙම සුපුරුදු තේමාත්මකය සුපුරුදු නොවන ආඛ්‍යාන රටාවකින් පාඨකයා වෙත ඉදිරිපත් කරයි.

නවකතාවට පසුබිම් වන්නේ ශ්‍රී ලංකාවේ බ්‍රිතාන්‍ය පාලන සමයයි. විශේෂයෙන් බ්‍රිතාන්‍යයන් මෙරටට තේ වගාව හඳුන්වා දී ව්‍යාප්ත කළ අවධියයි. එම අවධියට අදාළව අප කව්රුත් දන්නා පොදු කතාව යථාර්ථ තලයේ ගලා යයි. බ්‍රිතාන්‍යයන් මෙරටට පැමිණ තේ වගාව ඇරඹීම, එම වතුවල සේවය කිරීම සඳහා දකුණු ඉන්දියානු කම්කරුවන් ගෙන්වා ගැනීම, ඉතාම අමානුෂික තත්ත්වයන් යටතේ ඔවුන්ගෙන් වැඩ ගැනීම, කම්කරුවන් සංවිධානය වී විරෝධය දැක්වීම යනාදිය මෙම පොදු කතාවට අයත් වේ. මෙහිදී දක්නට ලැබෙන විශේෂත්වය වන්නේ කතුවරිය මෙම පොදු කතාව තුළ පවත්නා පරිකල්පන අවකාශ ලුහුබැඳ යාමය. නැතහොත් අධියථාර්ථමය මැදිහත්වීම් හරහා යථාර්ථයේ ප්‍රබන්ධය නිරාවරණය කිරීමය.

මිනිසුන්ගේ සහ සුනඛයන්ගේ හදවත් බද්ධ කිරීමට අත්හදාබැලීම් කරන වෛද්‍යවරයක් , මංගල දිනයේ මනාලයා නොපැමිණීම නිසා සති ගණනක් අඛණ්ඩව තම මංගල ඇඳුමින් ම සැරසී සිටින මනාලියක්, හිටිඅඩියේ අසාමාන්‍ය ලෙස ශරීරය තර වන කාන්තාවන් , සිනහවීමට උගන්වන පාසලක් මෙම අධියථාර්ථමය ඉදිරිපත් කිරීම්වලට නිදසුන් කිහිපයකි. ඉතිහාසයට ඉතිහාසය තුළම සිරගත නොවී වර්තමානයට පොලා පැනීමට අවශ්‍ය කරන හැඟවුම් මෙම ඉදිරිපත් කිරීම්වලින් උපදවා ගත හැකිය. මේ අනුව , පාඨකයාට අතීතය තරණය කර වර්තමානය කියවා ගැනීමට මෙම අධියථාර්ථමය මැදිහත්වීම් නොමඳව උපකාරී වේ. එහෙයින් කැමෙලියා යනු ඓතිහාසිකත්වය ඉක්මවා සමකාලිකත්වයට ආමන්ත්‍රණය කරන නවකතාවකි.

විරාජිනී මෙම නවකතාවේ සෑම පරිච්ඡේදයකටම ආප්තෝපදේශමය මාතෘකාවක් යොදා තිබේ. එවන් මාතෘකා කිහිපයක් මෙසේය.” අශ්වයන් කුලප්පු වීම ස්වභාවය වුවත් අශ්වාරෝහකයා කුලප්පු වීම අශ්වයෝ නොඉවසති”,” සුනඛයන් කතා කරන්නට උගත්තේ නම් උන් ඔතරම් හොඳ වන්නේ නැත”, “කතාන්දරය අවසන් වීමට පෙර නින්දට වැටෙන්නේ සිහින තිබෙන දරුවෝය”, ” ලොවක් පාලනයට සමත් මිනිසා හැඟීම් පාලනයේදී ⁣නොදරුවෙකි”. සුපුරුදු පොදු කතාවත් ආඛ්‍යානයේ අධියථාර්ථමය ස්වභාවයත් පරිච්ඡේද මාතෘකාත් අතර අන්තර්වියමනක යෙදෙමින් කැමෙලියා කියවන පාඨකයෙකුට ප්‍රබන්ධයේ යථාර්ථය නිරාවරණය කර ගනිමින් වර්තමානය වෙතට දිගු පිම්මක් පැනීමට අවකාශ ලැබෙනු ඇත.

උදිත අලහකෝන්

Related articles

කවි අඳුරේ ගිනි පුළිඟුවක් රැගෙන යන ‘වසිලිස්සා’ – ප්‍රගීතිකා

මේ මොහොතේ අද්‍යතන කිවිඳියන් තිදෙනෙකු එකට තබා කියවමි. ඉන් පළමුවැන්නී ප්‍රගීතිකා ජයසේකර ය. ඇගේ දෙවන කාව්‍ය සංග්‍රහය "වසිලිස්සා...

කටුවන වෙඩි තියාගත්තෙ ජවිපෙ කණ්ඩායම් දෙකක් – පැය 02කින් මාධ්‍යයට කී හුළුගල්ලෙලා නිදහස්, අමරෙට විතරක් මරණ දඬුවම !

ජී.ජී. අමරසිරි හෙවත් ජූලම්පිටියෙ අමරේ 2012 වසරේදී කළ වෙඩිතැබීමත් සමග එවකට පැවැති ජාතික ආරක්ෂාව පිළිබඳ මාධ්‍ය මධ්‍යස්ථානයේ අධ්‍යක්ෂ...

ජාත්‍යන්තර සංචාරක පර්යේෂණ සමුළුවේ දස වන අදියර කොළඹදී සාර්ථකව අවසන් වෙයි !

ජාත්‍යන්තර සංචාරක පර්යේෂණ සමුළුවේ (ITRC) දස වන අදියර ඔක්තෝබර් 1  බණ්ඩාරනායක අනුස්මරණ ජාත්‍යන්තර සම්මන්ත්‍රණ ශාලාවේදී අති සාර්ථක අන්දමින්...

මෛත්‍රීට ඉන්දියන් ඔත්තු සේවය වගේ කතාකරලා පාස්කු ගැන කිව්වෙ සජින් වාස්ද? – සීඅයිඩීයෙන් ප්‍රශ්න කරයි !

පාස්කු ඉරුදින ත්‍රස්ත ප්‍රහාරයට අදාළව සිදුවන විමර්ශනයට අදාළව ප්‍රකාශයක් ලබාදීම සදහා හිටපු පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රි සජින් වාස් ගුණවර්ධන මහතා...